1. Úvodné ustanovenia
Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti predávajúceho, ktorým je spoločnosť Sophie One s.r.o., Světova 523/1, Libeň (Praha 8), 180 00 Praha, IČO: 08751013, , zapísaná v Obchodnom registri Městského soudu Praha, spisová značka ve sbírce listin C 324580/MSPH (ďalej len „predávajúci“), a kupujúceho (ďalej len „zákazník“).
Všetky zmluvné vzťahy sa uzatvárajú v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky. V prípade, že medzi predávajúcim a kupujúcim dôjde k uzavretiu spotrebiteľskej zmluvy podľa § 52 a nasl. Občianskeho zákonníka, a táto zmluva je uzavretá prostredníctvom prostriedkov komunikácie na diaľku, vzťahujú sa na ňu najmä príslušné ustanovenia zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na diaľku, Občianskeho zákonníka a zák. č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
2. Objednávka a vznik kúpnej zmluvy
Kúpna zmluva sa uzatvára po tom, ako zákazník odošle záväznú objednávku prostredníctvom internetového obchodu www.spotech.sk. Táto objednávka musí obsahovať všetky dôležité kontaktné a osobné údaje kupujúceho, ktoré predávajúci nepostúpi tretím osobám a nebude ich zneužívať.
Po úspešnom zadaní objednávky (kliknutím na tlačidlo „Objednávka s povinnosťou platby“) dostane zákazník automatické e-mailové potvrdenie o zaregistrovaní objednávky. Potvrdená objednávka je pre obe strany záväzná. Kupujúci sa zaväzuje prevziať a zaplatiť dohodnutú kúpnu cenu za objednaný tovar. Súčasťou balenia je faktúra, ktorá slúži aj ako dodací list, prípadne návod a ďalšie doklady. Ak by v balení niektoré potrebné dokumenty chýbali, je potrebné informovať predávajúceho, ktorý ich obratom pošle.
Upozornenie: Odoslaním objednávky kupujúci výslovne potvrdzuje, že bol oboznámený s celkovou cenou a je ochotný ju uhradiť. Podľa platných zákonov je kupujúci povinný včas si zásielku prevziať. V prípade nerešpektovania tejto povinnosti môžu kupujúcemu vzniknúť dodatočné náklady spojené s poštovným a logistikou, ktoré je predávajúci oprávnený vymáhať.
3. Zmena a storno objednávky
Po potvrdení objednávky je možná jej úprava či zrušenie len po vzájomnej dohode s predávajúcim. Zákazník má právo stornovať objednávku v momente, kým nie je predaná na expedíciu. Na tento účel môže použiť e-mailový alebo telefonický kontakt uvedený v sekcii Kontakt. Predávajúci si vyhradzuje právo objednávku odmietnuť i bez udania dôvodu (vrátane mlčanlivého odmietnutia).
4. Stornovanie objednávky zo strany predávajúceho
Sophie One s.r.o. (predávajúci) môže jednostranne zrušiť objednávku najmä v týchto prípadoch:
- tovar nie je na sklade,
- ukončená alebo pozastavená výroba tovaru,
- zjavná chyba v systéme spôsobujúca nesprávne (napr. neprimerane nízke) ceny,
- iné nepredvídané okolnosti, ktoré znemožňujú dodanie daného produktu.
5. Platobné a dodacie podmienky
Zákazník môže za objednávku zaplatiť napríklad dobierkou, teda priamo pri prevzatí tovaru. Každý tovar má zvyčajne uvedenú dostupnosť, ale prevádzkovateľ si vyhradzuje právo ju zmeniť.
Ak nie je pri produkte uvedené inak, alebo neexistuje iná obojstranná dohoda, objednávka je vybavená najneskôr do 30 dní od jej potvrdenia. V praxi sa však snažíme, aby ste v prípade objednania do 12:00 hod. skladový tovar dostali ešte v rovnaký deň do expedície.
Pri doručení je zákazník povinný skontrolovať, či nie je balík viditeľne poškodený. V prípade akýchkoľvek nejasností alebo zjavného poškodenia je nutné spísať škodový zápis priamo s kuriérom. Ak zistíte skryté chyby v balení do 1 hodiny od doručenia, opäť je potrebné kontaktovať kuriéra, ktorý balík priniesol, a žiadať o spísanie zápisu o škode. Nedodržanie tohto postupu vedie k zamietnutiu prípadnej reklamácie týkajúcej sa poškodeného tovaru.
Možnosti dopravy:
– balíky všetkých veľkostí posielame prevažne kuriérskou službou.
6. Ochrana osobných údajov
Predávajúci pri spracúvaní osobných údajov koná v súlade s nariadením (EÚ) 2016/679 (GDPR) a ďalšími príslušnými právnymi predpismi SR. Zákazník (dotknutá osoba) je povinný uvádzať pravdivé a aktuálne údaje. Príjemcami osobných údajov sú napríklad účtovné spoločnosti, kuriéri (DHL, GLS) či subjekty vykonávajúce online platobné operácie.
Zákazník má podľa GDPR viaceré práva – napr. požiadať o prístup k osobným údajom, ich opravu, vymazanie alebo obmedzenie spracúvania.
Spracovanie osobných údajov pre účely objednávky
Osobné údaje sa používajú hlavne na vydanie daňových dokladov, spracovanie a odoslanie tovaru, ako aj na kontaktovanie zákazníka ohľadom objednávky. Právnym základom je zákon č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty a splnenie zmluvy medzi kupujúcim a predávajúcim. Údaje uchovávame najviac 20 rokov.
Marketing
Pokiaľ nám zákazník poskytne výslovný súhlas, môžeme jeho e-mailovú adresu používať na zasielanie reklamných informácií (newsletter, špeciálne ponuky a pod.). Údaje sa v takomto prípade uchovávajú po dobu 5 rokov, alebo do odvolania súhlasu.
Cookies
V rámci webovej stránky využívame aj cookies, teda malé textové súbory uložené vo vašom zariadení. Tieto slúžia na správne fungovanie stránky, personalizáciu reklám alebo analýzu návštevnosti (napr. Google Analytics). Zákazník môže svoj súhlas s cookies kedykoľvek odvolať. V prípade kratších cookies (session) sa ukladajú len do zatvorenia prehliadača, pri dlhodobých (persistent) závisí od individuálnych nastavení.
Heureka – Overené zákazníkmi
Spokojnosť so zakúpeným tovarom si overujeme aj pomocou služby Heureka – Overené zákazníkmi. Pri nákupe môžete dostať e-mail s dotazníkom, ktorý slúži na zistenie, ako ste s nami spokojní. Ak nechcete tieto e-maily dostávať, môžete ich kedykoľvek odmietnuť kliknutím na odkaz uvedený v každom dotazníku.
7. Odstúpenie od zmluvy
Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, môže podľa zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku, bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Túto možnosť je možné uplatniť buď písomne (zaslaním listu na adresu predávajúceho), alebo e-mailom na obchod@spotech.sk.
V prípade odstúpenia od zmluvy sa vracajú všetky platby, ktoré zákazník uhradil, vrátane nákladov na doručenie, okrem prípadov, kedy si kupujúci zvolil drahší typ dopravy, ako je bežne ponúkaný. Peniaze sa vracajú rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri nákupe, ak sa nedohodne inak. Náhradu posielame najneskôr do 14 dní po prijatí oznámenia o odstúpení, pričom tovar nám musí byť doručený. Náklady na spätné odoslanie hradí zákazník.
Tovar by mal byť nepoužívaný, nepoškodený a v pôvodnom obale, prípadne s kompletným príslušenstvom. Ak by došlo k poškodeniu tovaru alebo neúplnému vráteniu, predávajúci si môže uplatniť právo na úhradu vzniknutej škody, prípadne primerané zníženie vrátenej sumy.
Odstúpiť od zmluvy nie je možné pri:
- poskytovaní služieb, ktoré už začali na základe súhlasu spotrebiteľa,
- tovaroch, ktorých cena závisí od pohybu na finančnom trhu (bez možnosti ovplyvniť to),
- tovaroch vyrobených podľa špecifických požiadaviek spotrebiteľa, tovaroch, ktoré podliehajú rýchlej skaze alebo tovaroch, ktoré nemožno z povahy veci vrátiť,
- audio/vizuálnych nahrávkach či softvéroch, ktoré boli rozbalené a tak už nie je možné vrátiť ich do pôvodného stavu,
- novinách, časopisoch a periodikách.
8. Záručné podmienky a reklamácie
Na všetok tovar sa vzťahuje zákonná záruka 24 mesiacov, pričom sa počíta odo dňa fyzického prevzatia kupujúcim. Tovar je potrebné hneď po prevzatí skontrolovať a prípadné vady okamžite nahlásiť predávajúcemu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za poškodenia spôsobené nesprávnym užívaním alebo nedodržaním odporúčaného manuálu, ktorý je sprístupnený aj na: https://spotech.sk/manual-hoverboardov.
Kupujúci môže uplatniť reklamáciu zaslaním chybného tovaru spolu s kópiou dokladu o nákupe na adresu predávajúceho. Predávajúci následne posúdi, či sa jedná o chybu, za ktorú zodpovedá on, alebo o chybu spôsobenú kupujúcim. V prípade uznania reklamácie má kupujúci možnosť odstúpiť od zmluvy, žiadať výmenu tovaru alebo zľavu z kúpnej ceny. Kompletný reklamačný poriadok je dostupný v sekcii Reklamačný poriadok alebo na vyžiadanie e-mailom na obchod@spotech.sk.
Orgán dohľadu:
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava
Odbor výkonu dozoru
Tel.: 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04
Fax: 02/58 27 21 70
9. Alternatívne riešenie sporov (ARS)
Ak kupujúci – spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom reklamácie alebo je presvedčený, že jeho práva boli porušené, môže požiadať predávajúceho o nápravu (e-mail na adresu uvedenú v kontakte). Ak predávajúci zamietne túto žiadosť alebo na ňu neodpovie do 30 dní, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ARS) príslušnej organizácii, napríklad Slovenskej obchodnej inšpekcii alebo inému subjektu podľa zákona č. 391/2015 Z.z.
Sťažnosť je možné podať aj elektronicky prostredníctvom platformy: https://ec.europa.eu/consumers/odr/ . ARS je určené iba pre spotrebiteľov a týka sa sporov, kde hodnota presahuje 20 EUR. Poplatok za ARS je maximálne 5 EUR s DPH.
10. Záverečné ustanovenia
Všetky právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa v prípadoch neupravených týmito podmienkami riadia platnou legislatívou Slovenskej republiky, najmä Občianskym zákonníkom, zákonom č. 102/2014 Z.z. a ďalšími predpismi.
Predávajúci si vyhradzuje právo tieto obchodné podmienky upravovať v prípade legislatívnych zmien či iných dôležitých okolností. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa s týmito podmienkami oboznámil, rozumie im a súhlasí s nimi v plnom rozsahu.